گرانول چیست

گرانول چیست

گرانول چیست

گرانول چیست؟

گرانول چیست, گرانول ساختاری از پلیمر ها می باشد که امروزه در بسیاری از مواد بر پایه پلاستیک استفاده می شود.

باید دقت کنید که گرانول اسم یک پلیمر نیست بلکه از خود پلیمر ساخته می شود. گرانول ها به صورت دانه دانه می باشند و هنگام ساختن محصولات مختلف ساختار آنها تغییر می کند.

شرکت جم پلاست  یکی از با سابقه‌ترین شرکت‌های تولیدی گرانول در ایران بشمار می‌رود.

گرانول چیست

مزایا استفاده گرانول

از مهمترین مزایای استفاده گرانول در صنعت می‌توان به جلوگیری از آلودگی محیط زیست ناشی از رها کردن ضایعات پلاستیکی در طبیعت اشاره کرد.

زیرا ضایعات پلاستیکی مانند لاستیک خودروهای فرسوده با بکارگیری مجدد در صنعت تولید گرانول، دوباره به چرخه تولید مواد پلاستیکی باز می‌گردند، این کار علاوه بر کاهش آلودگی‌های محیط زیست باعث کاهش هزینه‌ مواد اولیه برای کارخانه‌ها و تولیدی‌های لوازم و محصولات پلاستیکی می‌شود زیرا مواد اولیه بازیافتی بسیار کم هزینه‌تر هستند. بهتر است از گرانول مرغوب در صنایع تولیدی استفاده شود، اگر گرانول کیفیت مطلوبی نداشته باشد کار با آن بسیار سخت می شود و کیفیت محصول نهایی را نیز تحت تاثیر قرار می‌دهد.

برای تهیه گرانول ساخته شده از مواد اولیه مرغوب می‌توانید با مشاوران شرکت جم پلاست در ارتباط باشید.

 

کاربرد گرانول

اولین و مهم‌ترین کاربرد گرانول در کشور، بکارگیری آن در صنعت پلاستیک سازی است و استفاده از گرانول با کیفیت در این صنعت، کاهش هزینه‌های تولید را به دنبال خواهد داشت. همچنین به دلیل استقامت گرانول از آن در ساخت پروفیل در و پنجره استفاده می‌شود. گرانول، این ساختار پلیمری در صنایع برق نیز کاربرد دارد به عنوان مثال در ساخت روکش کابل برق و گرانول داکت برق برای ایمنی بیشتر بکار می‌رود.

جالب است بدانید گرانول یکی از مواد اولیه تشکیل دهنده انواع بتن و آسفالت هم هست و دلیل استحکام آن‌ها است. همچنین در تهیه و تولید انواع کفپوش‌، کابینت و کمد نیز کاربرد دارد.

انواع گرانول

همان‌گونه که اشاره شد گرانول ماده ای پرکاربرد در صنایع است بنابراین انواع و رنگ‌های گوناگونی برای استفاده‌های مختلف دارد که عبارتند از: گرانول پلی استایرن با کاربرد در ظروف یکبار مصرف و صنایع الکترونیکی، گرانول پلی پروپلین با کاربرد در قالب‌گیری تزریقی و الیاف‌سازی، گرانول پلی اتیلن با کاربرد در ساخت لوازم التحریر و گرانول پلی کربنات با کاربرد در اتاقک سازی و ساخت نورگیرها.

علت استفاده از گرانول

یکی از علل استفاده از پلیمرها به شکل گرانول آن است که وقتی از پودرهای پلیمری استفاده می کنیم ، پودرها در هوا پراکنده می شوند ، اما در صورت استفاده از گرانول ها این مشکل رفع می شود و خطر ایجاد مشکلات تنفسی کاهش می یابد.

گرانول پلی اتیلن 

پلی اتیلن ها با توجه به ساختار آنها به پلی اتیلن های سبک ، متوسط و سنگین تقسیم بندی می شوند و با توجه به روش های تولید نیز به دو دسته ی گریدهای بادی و تزریقی تقسیم  می شوند. با این ترکیب تقسیم بندی پلی اتیلن ها به چهار گروه گرانولی تقسیم بندی کی شوند.

  • گرانول سبک تزریقی
  • گرانول سنگین تزریقی
  • گرانول سنگین بادی
  • گرانول پلی اتیلن سبک خطی
  • گرانول پلی پروپیلن

پلی پروپیلن ها به دو دسته ی اصلی هموپلیمرها و کوپلیمرها تقسیم بندی می شوند.

هموپلیمرها به پ.پ نساجی نیز شهرت دارند و کوپلیمرها به پ.پ شیمیایی شهرت دارند.

بخشی از خدمات جم پلاست:

  • خرید مواد گرانول
  • فروش مواد گرانول
  • صادرات انواع گرانول ها

و در آخر 

امیدواریم که شما از خواندن اینم مقاله استفاده لازم را کرده باشید.

به شما بزرگواران پیشنهاد می دهیم که دیگر وبلاگ های ما را نیز مشاهده بفرمایید.

تماس : 09364906072

اینستاگرام : geranol_pvc

واتساپ : 09128933682

حجره اینترنتی:تولید مواد گرانول پی وی سی سلطانی

ساعت کاری : 8 الی 18

آدرس : تهران ، ورامین ، خیراباد ، خ بهرام مصیری ، بعد زیرگذر ،صنعت سوم

به مدیریت : محمد سلطانی


گرانول پی وی سی سلطانی ورامین , گرانول پی وی سی جم پلاستیک تهران , گرانول پی وی سی جم پلاستیک در ورامین ,گرانول کابلی گرانول شیلنگ در تهران ,گرانول شیلنگ در ورامین گرانول زیره و زیره کفش در تهران ,گرانول زیره و زیره کفش در ورامین ,گرانول پی وی سی در تهران, گرانول پی وی سی در ورامین ,گرانول نرمی و سفتی در تهران, گرانول نرمی وسفتی در ورامین گرانول در رنگ های مختلف , گرانول در تهران, 

اشتراک گذاری این مقاله

ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

جستجو در سایت


دسته بندی


آخرین مقالات


پروژه ها


گرانول پی وی سی شفاف چیست
گرانول کریستال
گرانول نایلون چیست
تفاوت بین گرانول بازیافتی و نو
کاربرد گرانول بازیافتی
دستگاه گرانول ساز رشته ای و ویژگی آن