رنگ های مختلف گرانول چیست

رنگ های مختلف گرانول چیست

رنگ های مختلف گرانول چیست

گرانول در رنگ های مختلف در تهران

رنگ های مختلف گرانول چیست, شاید شما هم مثل بقیه افراد فکر می کنید که گرانول یک نوع پلیمر است در حالی که اینگونه نیست گرانول شکلی از پلیمر می باشد که به صورت دانه های درشت تولید می شود که مصارف گوناگونی دارد.

مزایای گرانول چیست؟

از جمله مزایای گرانول این است که در محیط تولید هیچگونه موادی را از خود به محیط پراکنده نمیکند و نتیجه مشکلاتی در پیش نخواهد داشت.

البته با پراکنده شدن مواد در زمان تولید بسیاری از مواد اولیه نیز به هدر می رود.

گرانول به عنوان یک ماده اولیه در تولید چنین مشکلاتی نمی‌تواند برخی از دستگاه‌های موجود در تولید محصولات پلاستیکی را طوری طراحی کنند که در این محصولات بهتر از گرانول استفاده شود.

بدین امر ارائه دهندگان در تولید محصولات پلاستیکی می توانند به جای استفاده از حالت پودری شکل گرانولی را بیشتر استفاده کنند.

رنگ های مختلف گرانول چیست

دلیل استفاده از گرانول رنگی

 

در تولید محصولات پلاستیکی مواد پلیمری به شکل پودری و گرانول در صنایع مورد استفاده قرار می گیرند.

در واقع نمی توان گفت نام آن خاص پلیمری است بلکه گرانول شکلی از مواد پلیمری است که رنگارنگ بوده و به صورت دانه در مواد مصرفی مورد استفاده قرار می گیرد.

با استفاده از مواد پلیمری به صورت گرانول می توان در اتلاف بیش از حد مواد جلوگیری کرد و از طرفی شدن  راحت شدن حمل و نقل این نوع مواد و راحت بودن قابلیت جابه جایی این مواد کار را آسانتر کرده است.

باتوجه به اینکه مواد پلیمری در صنایع به صورت گرانول و پودری در تولید محصولات پلاستیکی استفاده می شود. می توان گفت که نوع گرانول آن مقرون به صرفه بوده و از طرفی باعث سهولت فرآیند تولید نیز می شود.

البته گرانول ها بر پایه پلیمرهای مختلف ساخته می شوند که به صورت دانه درشت و رنگی تغییر شکل می دهند.

با این اوصاف یکی از روش های اصلی استفاده از گرانول در صنایع مختلف می توان به سهولت استفاده و حمل و نقل راحت آن اشاره کرد.

کیفیت گرانول رنگی

به طوری که در متن بالا بیان می شود گرانول حالتی از مواد پلیمری است که از ترکیب رنگدانه ها به صورت دانه های رنگی تولید می شود.

در واقع در زمان تولید محصولات پلاستیکی محصول نهایی، رنگی مشابه گرانول پیدا می کند. اما در برخی از موارد گرانول رنگی به صورت کدر یا شفاف دیده می شود.

از طرفی کیفیت گرانول ها با توجه به شکل ظاهری مشخص می شود در برخی از مواقع گرانول شفاف دارای کیفیت بالا است و برعکس گرانولی که ظاهری کدر داشته باشد از بی کیفیت بودن آن گرانول می باشد.

در نتیجه گرانول شفاف با کیفیت بالا محصولات پلاستیکی با کیفیت بالا و ظاهری مناسب را ارائه می دهد و این موضوع را هم در صورت استفاده از گرانول کدر رنگ، محصولات پلاستیکی به کیفیتی عرضه و تولید خواهد کرد.

تولید گرانول رنگی

 

در گرانول رنگی از راه های تولید استفاده می شود تا در نهایت دانه دانه گرانول و به صورت رنگی تولید شود.

تولید گرانول رنگی در تهران

در ابتدا برای تولید گرانول پایه تولید می شود که در این بین از مواد پلیمری پلی اتیلن، پلی کربنات ، پلی آمید، استایرن و پلی پروپیلن استفاده خواهد شد.

با انتخاب این مواد و سپس انتقال آنها با دستگاه اکسترود از روش های مختلف می توان تولید را پیش برد.

کاربرد گرانول رنگی

 

همان طور که در متن بالا بیان کرد گرانول رنگی در تولید محصولات پلاستیکی بکار می باشد.

البته این گرانول ها علاوه بر رنگ دهی به بهبود خواص و افزایش کیفیت محصول نیز کمک زیادی می کنند. تولید کنندگان با بکارگیری گرانول رنگی همیشه در جستجو هستند محصولات جذاب و رنگی با کیفیت بالاتر تولید و به بازار عرضه می کنند.

با این اوصاف گرانول رنگی کاربردهای متنوعی دارد که از آن در صنعت فرش، تولید اسباب بازی، تولید قطعات خودرو، لوازم و ظروف خانگی، مواد آرایشی و بهداشتی، تولید محصولات یکبارمصرف و همچنین صنعت بسته بندی استفاده می شود.

تفاوت گرانول رنگی و شفاف

 

تولید محصولات از گرانول رنگی و شفاف استفاده می شود اما هر دوی این گرانول با هم تفاوت هایی دارند.

به همین دلیل محصول نهایی در آخر در استفاده از هر کدام از گرانول ها ویژگی های متفاوتی پیدا خواهند کرد.

در تولید گرانول رنگی از پلی استایرن، پلی اتیلن و پلی پروپیلن به همراه پودرهای رنگی استفاده می شود.

البته گرانول های رنگی به دلیل شکل ظاهری رنگارنگ باعث زیبایی و جذابیت محصول می شوند.

اما گرانول شفاف تر از گرانول رنگی است و از نظر شکل ظاهری حالت شیشه ای و براق دارد.

در تولید گرانول شفاف از یکی از ترموپلاست ها به نام پی وی سی استفاده می شود البته از گرانول های شفاف بیشتر در لوله های پزشکی و شیلنگ انتقال به کار می رود.

از مزیت های گرانول شفاف می توان به محافظت از اشعه های ماورا بنفش خورشید اشاره کرد.

 

قیمت گرانول رنگی

 

قیمت گذاری گرانول رنگی با توجه به وزن، کیفیت مواد اولیه و رنگ مشخص می شود البته قیمت گرانول های رنگ سفید با توجه به درصد تیتان به کار رفته در آن ها و گرانول های مشکی رنگ نیز با توجه به میزان دوده و مواد اولیه بازیافتی یا نو به کار مشخص می شوند.

و در آخر 

امیدواریم که شما از خواندن این مقاله استفاده لازم را کرده باشید.

به شما بزرگواران پیشنهاد می دهیم که دیگر وبلاگ های ما را نیز مشاهده بفرمایید.

تماس : 09364906072

اینستاگرام : geranol_pvc

واتساپ : 09128933682

حجره اینترنتی:تولید گرانول پی وی سی سلطانی

ساعت کاری : 8 الی 18

آدرس : تهران ، ورامین ، خیراباد ، خ بهرام مصیری ، بعد زیرگذر ،صنعت سوم

به مدیریت : محمد سلطانی


گرانول پی وی سی سلطانی ورامین , گرانول پی وی سی جم پلاستیک تهران , گرانول پی وی سی جم پلاستیک در ورامین ,گرانول کابلی گرانول شیلنگ در تهران ,گرانول شیلنگ در ورامین گرانول زیره و زیره کفش در تهران ,گرانول زیره و زیره کفش در ورامین ,گرانول پی وی سی در تهران, گرانول پی وی سی در ورامین ,گرانول نرمی و سفتی در تهران, گرانول نرمی وسفتی در ورامین گرانول در رنگ های مختلف , گرانول در تهران, 

اشتراک گذاری این مقاله

ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

جستجو در سایت


دسته بندی


آخرین مقالات


پروژه ها


گرانول پی وی سی شفاف چیست
گرانول کریستال
گرانول نایلون چیست
تفاوت بین گرانول بازیافتی و نو
کاربرد گرانول بازیافتی
دستگاه گرانول ساز رشته ای و ویژگی آن