کاربرد گرانول نرم چیست

کاربرد گرانول نرم چیست

کاربرد گرانول نرم چیست

گرانول نرمی و سفتی در ورامین

 

کاربرد گرانول نرم چیست,  به پلاستیکی گفته می شود که در انواع ماشین آلات شکل دهی بتوان از آن استفاده کرد و برای تولید محصولات پلاستیکی کاربرد دارد.

باید توجه داشت که برای رسیدن به یکی از اشکال پلاستیکی دستگاه شکل دهی نیاز به یک شکل خوراک دارد که بتواند تولیدات مناسب را داشته باشد و گرانول یکی از این اشکال می باشد.

کاربرد گرانول نرم چیست

گرانول ها تکه های یک شکل کوچکی از مواد پلاستیکی می باشند، که معمولا فاقد گوشه‌های تیز بوده و به راحتی از طریق قیف وارد دستگاه‌های تزریق می‌شوند.

عموما خروجی خط تولید مواد اولیه ساخت لوازم پلاستیکی مایعی نیمه مذاب می باشد.

در خط تولید گرانول، در انتهای مسیر مواد تولید شده پس از عبور از سوراخ‌های صافی با تیغه‌ای که با سرعت مشخصی در حال گردش است بریده می‌شوند.

سپس با مکش به سمت به پایان رسیدن فرایند و سرد و سخت شدن هدایت می‌شوند. گرانول پی وی سی نرم یکی از مواد پلاستیکی می باشد که می‌تواند برای تولید گرانول مورد استفاده قرار گیرد.

PVC ها طیف گسترده‌ای از مواد پلاستیکی پلیمری را تشکیل می‌دهند، که در ساختار مولکولی خود علاوه بر کربن و هیدروژن دارای اتم‌های کلر نیز می باشند.

همین امر باعث ایجاد خواص فیزیکی منحصر به فرد در این نوع از پلاستیک‌ها می‌شود. به عنوان مثال تولیدات PVC نسبت به آتش گرفتن مقاومت نسبی دارند و دمای ذوب آن‌ها بیش از 450 درجه سانتی‌گراد است.

دمایی که این تولیدات در هنگام سوختن آزاد می‌کنند نسبت به سایر پلاستیک‌ها کمتر بوده و به همین دلیل گسترش آتش دشوار تر صورت می‌پذیرد.

از دیگر ویژگی‌های PVC ها تراکم بالاتر و سختی بیشتر نسبت به سایر انواع پلاستیک ها می باشد.

همین مساله باعث می‌شود که تولیدات PVC دوام و کیفیت بالاتری داشته باشند و بتوان از آن‌ها در محیط های با تخریب بالاتر استفاده نمود.

در کنار تمام این محسنات در دسترس بودن و قیمت مناسب PVC نیز باعث استفاده روزافزون از آن در تولیدات مختلف شده است.

گرانول پی وی سی نرم طیفی از پی وی سی ها را تشکیل می‌دهد که انعطاف پذیر باشند.

کاربرد های گرانول پی وی سی نرم

با توجه به دوام و خواص فیزیکی گرانول پی وی سی نرم با توجه به شیوه‌های مختلف تولید که منجر به تقویت و یا تخفیف برخی از خواص آن می‌شود، در تولید انواع لوازم و قطعات پلاستیکی استفاده می‌شود که از جمله آن می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

مواد اولیه سیم و کابل

با توجه به مقاومت شیمیایی و فیزیکی و همچنین خاصیت عایق بودن PVC در انتقال جریان الکتریکی، این ماده به عنوان یکی از مواد اولیه سیم و کابل کاربرد فراوانی دارد.

بسیاری از کابل ها و سیم‌های انتقال برق در محیط‌هایی قرار گرفته‌اند که همواره در معرض انواع مخاطرات شیمیایی هستند و همچنین شوک‌های دمایی باعث ایجاد نیروهای کششی و فشاری متناوب در آن‌ها می‌شود.

مقاومت حرارتی این پلاستیک ها باعث می‌شود که سیم‌ها و کابل‌های تولید شده از این پلیمر نسبت به لحیم کاری نیز مقاومت بالایی داشته باشند.

مواد اولیه کفی کفش و مواد اولیه دمپایی

کفی کفش نیز از جمله محصولاتی است که در تماس مستقیم با خاک و مواد شیمایی موجود در آن قرار دارد.

از سوی دیگر کفی کفش در هر قدم در معرض فشار و کشش قرار می‌گیرد. از این رو استفاده از گرانول پی وی سی نرم برای تولید آن می‌تواند دوام قابل قبولی را برای کفش به ارمغان آورده و از ترکیدگی و پوسیدگی زودهنگام آن جلوگیری کند.

تمامی این خواص، گرانول PVC را به ماده‌ی اولیه مناسبی برای تولید دمپایی نیز تبدیل می‌کند.

مواد اولیه انواع شلنگ

 

استفاده از گرانول برای تولید انواع شلنگ از چند جهت لازم و ضروری است. آب یا سایر مواد شیمایی و دارویی، شامل مواد شیمیایی محلولی هستند که بعد از چندی می‌تواند باعث خورندگی و پوسیدگی شلنگ از درون شود.

از سوی دیگر شلنگ ها معمولا در معرض تابش مستقیم خورشید قرار دارند و با توجه به لزوم انعطاف‌پذیری باید در مقابل ترک خوردگی مقاومت داشته باشند.

از این رو یکی از کاربرد‌های گرانول‌ استفاده از آن به عنوان ماده اولیه انواع شلنگ است.

مواد اولیه کفپوش ماشین

کفپوش اتومبیل صفحات پلاستیکی مقاومی است که از داخل کف اتومبیل را می‌پوشاند و باعث‌ سالم ماندن و دوام کف ماشین می‌شود.

این کفپوش‌ها باید خود مقاومت بالایی در مقابل انواع مواد شیمیایی داشته باشند و با توجه به اینکه اتومبیل‌ها در فضای پارکینگ و یا بیرون از خانه قرار می‌گیرند. شوک‌هایی دمایی نباید باعث ترک خوردگی و پوسیدگی آن‌ها شود. به همین منظور انواع خاصی از گرانول برای مواد اولیه کفپوش ماشین نیز در بازار خریداران مخصوص به خود را دارد.

و در آخر 

امیدواریم که شما از خواندن این مقاله استفاده لازم را کرده باشید.

به شما بزرگواران پیشنهاد می دهیم که دیگر وبلاگ های ما را نیز مشاهده بفرمایید.

تماس : 09364906072

اینستاگرام : geranol_pvc

واتساپ : 09128933682

حجره اینترنتی:تولید گرانول پی وی سی سلطانی

ساعت کاری : 8 الی 18

آدرس : تهران ، ورامین ، خیراباد ، خ بهرام مصیری ، بعد زیرگذر ،صنعت سوم

به مدیریت : محمد سلطانی


گرانول پی وی سی سلطانی ورامین , گرانول پی وی سی جم پلاستیک تهران , گرانول پی وی سی جم پلاستیک در ورامین ,گرانول کابلی گرانول شیلنگ در تهران ,گرانول شیلنگ در ورامین گرانول زیره و زیره کفش در تهران ,گرانول زیره و زیره کفش در ورامین ,گرانول پی وی سی در تهران, گرانول پی وی سی در ورامین ,گرانول نرمی و سفتی در تهران, گرانول نرمی وسفتی در ورامین گرانول در رنگ های مختلف , گرانول در تهران, 

اشتراک گذاری این مقاله

ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

جستجو در سایت


دسته بندی


آخرین مقالات


پروژه ها


گرانول پی وی سی شفاف چیست
گرانول کریستال
گرانول نایلون چیست
تفاوت بین گرانول بازیافتی و نو
کاربرد گرانول بازیافتی
دستگاه گرانول ساز رشته ای و ویژگی آن