دستگاه پی وی سی چیست

دستگاه پی وی سی چیست

دستگاه پی وی سی چیست

دستگاه PVC چیست و کاربرد آن

دستگاه پی وی سی چیست, لبه چسبان وسیله ای است که بوسیله ی آن نوار های پلیمری پی وی سی و چسبی را به دور تا دور قطعه کار شده می چسباند. تا قطعه تولیدی از دوام و ظرافت بیشتری برخوردار باشد و به نوعی ضد آب شود. در ادامه به بررسی اینکه دستگاه پی وی سی چیست و چه کارایی هایی دارد می پردازیم.

در زمان های قدیم و گذشته نوارهای پشت چسب دار (اطویی) در ایران مورد استفاده قرار می گرفت و به نوعی نیز پر طرفدار بود. اما نتیجه ی کار بازخورد مناسبی باتوجه به تایم و زمانی که از استاد کار می گرفت نداشت و نتیجه ی آن رضایت بخش نبود. اما به مرور زمان دستگاه های بسیار زیادی تحت عنوان لبه چسبان یا پی وی سی وارد بازار ایران شد. و به مرور زمان شاهد بهبود عملکرد و رفع نقص آن ها بودیم . در زمان حال دستگاه های امروزی بهترین و کامل ترین نتیجه را در کنار سرعت بالای آن ها بوده ایم.

دستگاه پی وی سی چیست

کاربرد و نحوه عملکرد دستگاه PVC

در صنایع و مشاغل پی وی سی و ام دی اف مخصوصا برای ساخت انواع کمد لباس، میزتحریر، میز تلویزیون، دراور و… تمامی این قطعات پس از برش کاری دارای لبه های بدون روکش و خشن می باشند و چناچه که این قطعات به این صورت به هم چسبانده شوند قطعه تولید شده زیبایی خود را از دست می دهد.

دستگاه پی وی سی در انواع مختلف و با تعداد ایستگاه های مختلف تولید می شود و وظیفه اصلی آن چسباندن نوار به لبه های کار می باشد و خوبی از پس آن بر خواهد آمد.

نحوه عملکرد دستگاه بدین صورت است که قطعه مورد نظر وارد دستگاه شده و لبه های آن چسب خورده و این نوار توسط قلطک ها به لبه های کار متصل و پس از حرارت دیدن به آن می چسبد و در انتها نیز به جهت زیبایی بیشتر فرزکاری و پولیش می شود.

ایستگاه های دستگاه پی وی سی

دستگاه های پی وی سی در انواع مختلف و تعداد ایستگاه های مختلف تولید شده اند که تعدادی از آن ها به شرح زیر است:

1)ایستگاه نوار جلو برنده
2)ایستگاه پیش گرمکن
3)ایستگاه پیش فرز
4)ایستگاه اسپری
5)ایستگاه چسب
6)ایستگاه غلطک فشار
7)ایستگاه اره سروته زن
8)ایستگاه فرز بالا و پایین
9)ایستگاه گوشه زن

دستگاه PVC مجموعه گامی نو

مجموعه گامی نو همواره می کوشد تا از بهترین مواد اولیه موجود در بازار و همچنین جدیدترین دستگاه های روز دنیا همچون دستگاه الیت، دستگاه PVC، دستگاه CNC و.. استفاده کند.

تا علاوه بر رضایت کامل شما مشتریان عزیز بتواند یکی از بهترین تولید کنندگان در زمینه مصنوعات چوبی باشد.

همچنین تمامی محصولات مجموعه گامی نو دارای 6 ماه ضمانت کتبی می باشد که با خیالی آسوده محصولات خود را خرید کنید. علاوه بر آن شما عزیزان می توانید با مراجعه حضوری به مجموعه از تمامی محصولات و همچنین نمایشگاه ما دیدن کنید.

ایستگاه های دستگاه لبه چسبان PVC

دستگاه های لبه چسبان در انواع مختلف و با تعداد ایستگاه مختلف تولید می شوند . تعدادی از این ایستگاه ها به شرح زیر می باشد :

ایستگاه نوار جلو برنده
ایستگاه پیش گرمکن
ایستگاه پیش فرز
ایستگاه اسپری
ایستگاه چسب
ایستگاه غلطک فشار
ایستگاه اره سروته زن
ایستگاه فرز بالا و پایین
ایستگاه گوشه زن (کرنر)
ایستگاه لیسه نوار
ایستگاه لیسه سطح و چسب
ایستگاه پولیش

بهترین دستگاه لبه چسبان کدام است ؟

به نوعی می توان گفت بهترین دستگاه لبه چسبان با توجه به نیاز ما متفاوت است و ما باید بدانیم که دقیقا از این دستگاه چه انتظاراتی داریم و به تناسب آن دستگاهی خریداری کنیم که دارای ایستگاه های مورد نیاز ما باشد .

طبعا هرچه تعداد ایستگاه ها بیشتر باشد نتیجه کار بهتر است و می توان گفت تفاوت یک ماشین لبه چسبان صنعتی با یک دستگاه نیمه صنعتی در تعداد ایستگاه ها و سرعت دستگاه است .

شما برای انتخاب و خرید یک دستگاه لبه چسبان باید به مواردی همچون ابعاد دستگاه ، تعداد ایستگاه ها ، سرعت ، نوع برق مصرفی ( تک فاز / سه فاز) ، گارانتی معتبر ، خدمات پس از فروش توجه ویژه ای داشته باشید و پیشنهاد ما به شما این است که در صورت امکان از برندهای معروف و دارای نمایندگی در ایران خرید کنید تا برای تامین قطعات یدکی و خوراک دستگاه دچار مشکل نشوید .

همچنین برای دریافت نتیجه بهتر از دستگاه مواردی را برای شما بیان می کنیم که با عملکرد دستگاه لبه چسبان رابطه مستقیم دارد :

دمای محیط

دمای محیط یکی از بزرگترین و با اهمیت ترین فاکتورهایی می باشد که جهت کار صحیح یک دستگاه لبه چسبان می بایست به آن توجه کرد. به طور کل دمای مطلوب محیط جهت کارکرد صحیح این گونه دستگاهها بین ۵ تا ۳۵ درجه سانتیگراد می باشد و خارج از این درجه حرارت، تضمینی برای کارکرد صحیح دستگاه و تولید یک محصول با کیفیت بالا نمی باشد. همچنین درجه حرارت محیط تأثیر مستقیمی بر روی کیفیت لبه های برش خورده قطعات داشته و تأثیر بسیار زیادی بر روی کیفیت کار می گذارد. در ضمن بدلیل بهره گیری از سیستمهای پنوماتیک و الکترونیک در اینگونه دستگاهها در حد وسیع، درجه حرارت محیط به راحتی باعث اختلال این سیم ها خواهد شد.

رطوبت نسبی محیط

رطوبت نسبی محیط نیز از دیگر عوامل موثر در نحوه عملکرد دستگاه می باشد. معمولاً رطوبت نسبی محیطی استاندارد جهت این دستگاهها بین ۵ تا ۵۵ درصد می باشد و رطوبت بیش از حد محیط، مخصوصاً در قسمت پنوماتیک بر کیفیت لبه های برش خورده کار تأثیر بسزائی خواهد داشت.

برش اولیه صفحات

برش اولیه صفحات نیز از اصلی ترین موارد جهت حصول کیفیت مطلوب کار می باشد. برشهایی که دارای مقداری زاویه بیشتر یا کمتر از ۹۰ درجه باشند می توانند تأثیر زیادی بر روی تولید گذاشته و ظاهر کار را نا مناسب نمایند. همچنین باید توجه داشت که پس از برش صفحه، به صورت استاندارد حداکثر تا ۱ ساعت می بایست لبه کار نوارکاری شود. در غیر اینصورت بدلیل مواردی که در بخش اول توضیح داده شد کیفیت کار افت خواهد داشت.

نگهداری چسب

چسبهای مورد استفاده در اینگونه دستگاهها در صورتی که نیاز به انبار کردن داشته باشند می بایست در محیطی عاری از رطوبت و در درجه حرارتی بین ۵ تا ۳۵ درجه سانتیگراد نگهداری شوند و در معرض مستقیم نور خورشید نباشند.

باد ورودی به دستگاه

میزان فشار باد ورودی به دستگاه می بایست طبق استاندارد تعریف شده دستگاه فراهم شود تا اختلالی در عملکرد سیستم پنوماتیک به وجود نیاید. همچنین باد ورودی می بایست عاری از هرگونه روغن یا رطوبت باشد.

و در آخر 

امیدواریم که شما از خواندن اینم مقاله استفاده لازم را کرده باشید.

به شما بزرگواران پیشنهاد می دهیم که دیگر وبلاگ های ما را نیز مشاهده بفرمایید.

تماس : 09364906072

اینستاگرام : geranol_pvc

واتساپ : 09128933682

حجره اینترنتی:تولید مواد گرانول پی وی سی سلطانی

ساعت کاری : 8 الی 18

آدرس : تهران ، ورامین ، خیراباد ، خ بهرام مصیری ، بعد زیرگذر ،صنعت سوم

به مدیریت : محمد سلطانی


گرانول pvc سلطانی , تولیدی گرانول پی وی سی جم پلاست , آدرس کارگاه تولید مواد پی وی سی در ورامین , شماره تماس کارگاه جم پلاست در ورامین , بهترین تولیدی موادگرانول در تهران , گرانول pvcدر تهران , تولید گرانول پی وی سی زیره کفش در ورامین , مواد گرانول شیلنگ سازی, مواد گرانول کابل سازی , گرانول pvc رنگ مشکی در ورامین , گرانول pvc رنگی , قیمت گرانول pvc مشکی , خرید مواد گرانول pvc رنگی در ورامین، تولید مواد اولیه پلاستیک ، تولید گرانول نایلون در ورامین ، تولید مواد اولیه پلیمری در ورامین، خرید مواد اولیه پلیمری، قیمت مواد اولیه پلیمری، خرید مواد اولیه پلیمری در ورامین , 

اشتراک گذاری این مقاله

ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

جستجو در سایت


دسته بندی


آخرین مقالات


پروژه ها


گرانول پی وی سی شفاف چیست
گرانول کریستال
گرانول نایلون چیست
تفاوت بین گرانول بازیافتی و نو
کاربرد گرانول بازیافتی
دستگاه گرانول ساز رشته ای و ویژگی آن